akta tårna

Vardagstressen är i full rullning.  Jag försöker gå snabbt med lätta steg, trippa fram, inte trampa nån på tårna,
Jag vill finnas där för dig & dig & dig. Men jag måste också finnas här för mig själv

Så länge jag har dig i mitt liv

September närmar sig snabbt med kyliga morgonar & dagg i gräset. Ljuset förändras, vitt sommarljus blir gyllene höstsol, långa dagar blir längre kvällar, svala vindar blir kalla vindar som virvlar runt nyfallna löv. Stränderna lämmnas tomma & skräpiga, nyfunna vänner återvänder hem, sommarrommanser tar slut. Men framförallt så förvandlas semesterskratt till ljumma vardagsleenden när skolan och jobben drar igång.
Igår återvände verkligheten till mig. Andra studiåret av tre har påbörjats och jag känner mig inte särsklit motiverad. Trots att jag har det bästa sommarlovet i mitt liv att tänka tillbaka på. Kanske pågrund av. Så mycket har hänt de senaste månaderna, Jag har varit glad, ledsen, hoppfull, förrvirrad. Jag har blivit kär, dumpad, förtvivlad & slutligen lycklig igen. Det är dags att börja fokusera igen, inte låta tankarna sväva iväg. Även om klockan fem mörkret inte känns lockande, inte heller novemberregnet eller historialektionerna. Men jag vet att jag kan klara det. Hösten kan bli fin.


Köpenhamn

Copenhagen = too much party, too little time


uppe på fötterna

Efter två dygns isolering & lidande pga. av envis förkylning är jag nu uppe på fötterna igen. Idag är det stressigt på schemat, måste fixa en massa saker för imorn då jag drar till köpenhamn! woho!

Jag kan inte förstå hur fort tiden egentligen går. Om 11 dagar börjar skolan. Om 22 timmar är jag äntligen i Danmark. Om 2 timmar ska jag äta lunch för det är 1 timme sen jag åt frukost. Det är 1 månad och 11 dagar sen du höll min hand för sista gången. 
Och för exakt 11 dagar sen träffade jag även någon som delar min uppfattning om tid. Eller snarare min avsaknad om uppfattning. Allt som jag precis skrivit kan verka som osannolikt/ en slump/ skitsnack. Men tänk såhär, en fluga kan se 100 bilder på en sekund, en människa kan se 1. Är flugans sekund längre? Eller excisterar inte tiden överhuvudtaget?
Jag tror på alternativ nummer 2.

Dålig tajming

Jag har drabbats av världens förkylning, mitt huvud känns svullet, det är säkert dubbelt stort som normalt och jag kraxar som en kråka. Fy. Låt mig va nedrans virus.
Nu ska jag krypa ner under mitt täcke och forsätta låtsas att världen inte excisterar utanför.


röda paraplyer

O herre. Vad som händer i augusti stannar i augusti. Jag är inte direkt fin i kanten, snarare rejält kantstött men nu e´re nog.

Köpenhamn om fyra dagar. Salongberusad är vad som gäller.


nollnollfyrtiofyra

bloggpaus=livsglädje


love!

fredagsfilosofi

Sommarvärmen omfamnar mig & lindrar min bakfylleångest. Jag vill bli smekt av solstrålarna, jag vill att de fyller i mina fräknar & färglägger min mjölkvita hud. Gyllenbrun är vad jag hoppas, utspäd O'boy är vad jag alltid får. Men jag är glad ändå. Idag är jag lycklig. Trots gårdagens avsaknad av kontroll, trots att jag vaknade upp på fel ställe, trots min pulserande huvudvärk. Jag borde inte, jag kan inte. Jag vill.


Fan. vi har haft många fina stunder ändå, solen & jag.

RSS 2.0