I dagar som dessa

September andas sina sista timmar. Jag andas vita moln.
 Regnet faller mot rutan, de sista septemberdropparna. Jag faller precis som dem.


Det finns inget lugnt i baren

Aspackad kille; "vill du ha nåt från baren?"
Jag; "ehm, de e lugnt.."
Aspackad kille; "Det finns nog inget lugnt i baren"

haha!

It's just another lista

Det är dags för att förändra några yttre omständigheter i mitt liv. Tänkte skriva en lista för strukturens skull, struktur är nämligen nr1 på följande lista;

1. Mer struktur
2. Dumpa en såkallad vän som inte är någon vän
3. Sluta ha samvetskval över precis allt
4. Inget feströkande...
5. Och inget koffein!
6. Gör någon glad idag=)

trött

Ibland är det så skönt att komma hem till den enda som verkligen förstår & lyssnar,

Älskade hund.

make <3

Hej jag heter Mio och jag anser att vi lever i ett överanalyserande samhälle. Skrota genusperspektiv & sexism-diskussioner, börja respektera varandra istället!

jag var ju inte kär

Varför känner jag såhär?

Jag hatar att ha roligt utan dig. Det sägs att allt känns bättre ju längre tiden går men jag saknar saknar saknar dig, ditt fina hår & dina vackra ögon & sättet de såg på mig. Jag saknar att krama sönder dig & pussa dig tills jag inte orkar. Jag saknar din katt, din doft & att vakna i ditt rum. Jag hoppas att du saknar saknar saknar mig men jag vet att du kanske kramar nån annan. För jag har kramat nån annan, kysst några andra, låtsas att jag inte bryr mig. Ingen kysser som du.

För en liten tid sedan författade jag ovanstående text. En sådan där hopplös dag då jag kände mig ensamast i världen. 
Jag mår fortfarande inte helt okej.  Men nu när jag är 1 månad och 3 dagar visare inser jag att du inte är orsaken till mina deppiga dagar.


trubbel

trubbel i mitt huvud, tankar, känslor, trubbel i mina ben, mina armar, min hud och i mina händer. Det händer för mycket, trubbel med saker & ting & vänner.
 


September

Det finns rätt många fina människor och platser i mitt liv. Jag vet.
Ändå känner jag mig ensam.
Det är inte hösten som gör det. Detta vet jag också. 
Vackra, mysiga hösten
Ändå kan jag inte låta bli att avsky den lite
Kalla, mörka och STRESSIGA  hösten.

Fredag kväll
Ännu mer hatkärlek
Jag är ensam.

Berätta för ingen om oss

Kan inte riktigt avgöra
om det är regn eller tårar
som faller ner för mina kinder
kanske både och
luftföroreningar som blandas med själsliga
föroreningar
Men är bräckta tårar verkligen äkta tårar?

RSS 2.0