Snart nog tar nåt annat vid...

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
JA
Vilka länder besökte du?
Danmark. Och Luleå, om det räknas.
Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009? 
Jag vill veta vad jag vill
De stunder från år 2008 kommer du alltid att minnas?
En speciell februarikväll. Partyresan till Köpenhamn. Styrsö & alla nätter tillsammans med E.
Vad var din största framgång 2008?
Att jag orkade
Största misstaget?
Vodka + redbull
Var spenderade du mest pengar?
Esspresso House, utan tvekan!
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina vänner, kärlek, kyssar, sex, sommaren, musik & alkohol.
Gjorde någonting dig riktigt ledsen?
Flera ting, framförallt olycklig kärlek, ovänner & hösten
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Tonight I Have To Leave It - Shout Out Louds,  Naive - The Kooks, samt allt med Håkan Hellström
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare för det mesta men också ledsnare än någonsin
Vad önskar du att du gjort mer?
Vågat
Vad önskar du att du gjort mindre?
Tänkt
Något du önskade dig och fick?
Ja, och sen förlorade jag det igen
Något du önskade dig men inte fick?
Fler lyckorus, mindre snurr i skallen
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det kan alltid bli bättre?

I brist på vaggvisor

Jag kan inte sova för det värker i hela kroppen,
i mina fingertoppar framförallt,
där samlas allt som jag skriver, som gör ont,
det ömmar när jag stöter dem mot tangenterna

Natten är till för de berusade, och John Blunds ovänner.  Han strör salt över somliga istället för sömnpulver.

En annan dag

Jag hör hur glas krossas i köket. Det kunde lika gärna varit jag. Som tusen spillror på golvet.


So this is christmas?

I min familj är vi ärligt talat inget vidare på att fira jul. Några dammiga porslinstomtar står framme, en & annan torr pepparkaka ligger i skafferiet i väntan på att bli uppäten, plastgranen har sett bättre dagar...

Ja, jösses amalia, ni läste rätt...plastgran! Det säger väl allt egentligen?

Personligen så bryr jag mig inte det minsta. Jag uppskattar julens mysiga stämmning, men mår lätt illa av hela julkarusellen, så idag ägnar jag helldre en tanke till dagljustets stundande återkommst. Den mörkaste eran är snart över! Jippie!

Vi ser rött

Du ser att jag har gråtit, men jag försvarar mig genast, "mina ögon är naturligt röda",
Lika naturligt röda som hela december & hennes kemikaliska naglar längs din ryggrad!

Gonatt

Gonatt! sov gott! jag ska försöka.


"Om du verkligen bryr dig"

Önskar att jag kunde ändra vad jag känner men det kan jag inte och du kommer aldrig förstå mig(!)

J a g  k a n  b a r a  i n t e. För vad du än säger, är bara ord. Ord finns överallt. Jag kan lika gärna läsa kvällspressen eller nån annan skit.

Att göra rätt sak, på fel sätt

Jag visste att det skulle göra ont, fruktanvärt ont. Jag trodde ändå att klumpen i magen skulle försvinna, men den har förvandlats till en sten. Jag känner mig usel och trasig.

För hur i helvete dumpar man en vän? (som inte längre känns som en vän...)

Inte som jag nyss gjorde det, SMS. Inget gick som planerat.
Fybubblan.

Men jag intalar mig, det är bättre att ta den lätta vägen än att gömma sig i diket vid sidan om.  Nu har jag iallafall gjort det rätta, om än på fel sätt.


Solvarv

Ibland går allt lite åt helvete. Det måste det nog göra,
För att man ska orka kämpa lite till för de goda tingens skull.

Jag har lyckats reda ut några mentala knutar & hoppas att jag kan lägga trasslet bakom mig en stund. Blicka framåt & våga vara mig själv fullt ut.

Idag är det torsdagen den 11:e December. 20 dagar återstår av året. Det är så fascinerande med år tycker jag, de kommer aldrig mer igen. Alla årstider, månader & veckodagar går i repris, men snart är år 2008 historia.

För en lång lång tid





Jag såg dig på avstånd häromdagen. Jag såg direkt att det var du, av sättet att gå på. Med raska steg och fokuserad blick, dina ögon var till och med grönare än vad jag minns.

Det kändes som en smäll på käften, 
som att hundra små nervceller runt mitt hjärta brändes av.
"Det finns bara ett enda sätt att brinna upp"




Inte skyldig nån nåt

Men vissa saker lämnar du inte, förrens de lämnar dig.
Samvetshelvete.

en liten fundering bara...

Tänk vad många kramar som går förlorade i denna kalla värld, där inte ens en sjuttonåring kan spatsera tryggt på gatan. Snart är det inte bara polisen som behöver bära skottsäker väst, utan även vi andra helt vanliga & ovanliga!

Tre dagar i December

Julen 2008 närmar sig. Träden längst stadens gator är elektrifierade, Nästan 5 miljoner ljus glimmrar i nöjesparken & stämmningen är jobbigt kommersiell. Tjocka affärsgubbar trycker i sig lussebullar och drar nöjda, mätta suckar när de läser rapporterna som bekräftar att julhandeln kommer slå rekord i år igen, trots finanskrisen. Butikerna tävlar om den flashigaste skyltningen och det bästa erbjudandet (rea innan mellandagsrean! passa på, köp!). De vintersnoriga barnen hoppas på snö och många paket. Deras föräldrar oroar sig för att inte klara av att upfylla ungarnas önskningar om ett nytt playstation eller en ponny.

Jag oroar mig mest för att känna mig ensam.


Endorfiner

Jag tycker om det faktum att det finns vetenskapliga förklaringar till i princip allt. Som att min depression i biologiska termer kan bero på endorfinbrist. Min hjärna utsöndrar helt enkelt för få lyckosignaler.

Kanske är det så att själen i själva verket är en myt? Vi är egentligen bara kroppar med signalämnen, hormoner & substanser, som gör att vi reagerar olika på olika intryck. Piece of cake.

RSS 2.0