Dekadens

En onsdag kantad av solsken och moraliska förfall. Jag står med ryggen mot en återvändsgränd, måste boxa mig fram, och på så sätt trotsa mina egna värderingar för att tillfredsställa känslomässiga behov. Vad i helvete är rätt & fel, egentligen?

Jag antar att det är en tolkningsfråga. Och i slutändan handlar det nog om att hitta balans. Tills dess får jag förlita mig på mina knytnävar.


Mars

Naturens under i vårtid;

Artificiellt regn från träden när snön smälter och droppar ned mot marken.

Asfaltsblommor som har lyckats tränga sig igenom stenkolstjära och grus.

Försommarhormoner som spritter ända från tårna upp till knoppen.

Klicka här så går du vidare?

I don't fall in love as easy as I used to

Jag är inte RNB

Sitter här å lyssnar på musik som jag egentligen inte lyssnar på (inte tillräckligt creddig). Funderar samtidigt på dagens företeelser, som stämde rätt hyfsat överens med dagens horoskop; "en bra, men något annorlunda dag" 
Metros spådam har minsann koll. Hoppas hon får bra betalt.

På fredag är det svartklubb som gäller. Spännande. Har bara svängt benen på rätt sida av lagen än så länge.

Det blir alltid vår, det blir det

Det blir alltid vår det, det blir det. Sen blir det sommarcider.

För mars är inget annat än 31 dagars väntan på april.

Kaos & kärleksförklarningar

Ritar mönster i minnet. Finner spår av uppbrott, glädje, vägskäl och snesteg. Ord som någon sa men jag som jag glömde för ett tag. Och mitt bland allt kaos & alla dammiga kärleksförklaringar försöker jag finna lugn.


RSS 2.0