Första advent

Första söndagen i advent. Ljusets månad är på ingång. Farmor äter lussebullar i köket och allt är frid & fröjd. Mina ögonlock känns tunga efter veckans prövningar men nu blir det till att bita ihop. Jag är förbaskat trött på drama.

Helgen har dock varit lugn. Myskvällar är nog den enda vettiga sysselsättningen mörka novemberkvällar. Med choklad såklart. Och någon att hålla om...

Nåväl. Två av tre är ju inte så illa.


1000 dagar inga ord


JENNIE. Det är din dag idag.

"Du lever i våra samtal, berättelser & minnen
Du är för alltid med oss, genom oss, i oss"

Jag glömmer dig aldrig tjejen.


The big breakdown

...Och så kom morgonen då alla glädjebubblor sprack. Redan när jag vaknade kändes det som något hårt hade slagit i mitt huvud. En intensiv önskan att få stanna under duntäcket och sova bort kommande dygn infann sig snabbt.

Trots ångest i ryggsäcken begav jag mig in mot staden & alla måsten. Väl framme i skolan var allt som vanligt. Jag blir alltid förvirrad av den ständiga rädda-världen-optimist som möter mig.

Men jag kan knepet vid det här laget ; Klä på dig leendet och torka fukten ur ögonen, så att ingen ser hur det svider i tårkanalerna. Om någon upptäcker det trots allt, skyll på den kalla vinden. Eller någon konstig allergi. Funkar fyra gånger av fem.

Tills det brister. Och denna gången brast det stort. Har inte gråtit och skakat så mycket på länge, som en enorm ångest-vulkan. Förtryckta känslor bör inte hettas upp till allmänhetens beskådan. Men vad gör man när det inte går att hindra?

Förhoppningsvis har man en axel att luta sig mot.
Tack min fina L för idag, stegen känns lättare nu.

November

Det blåser på avenyn. Mina fingrar är kalla & stela, när jag försöker böja dem känns dem som istappar på väg att brytas. 20 tår har omvandlats till 20 små isbitar. Mitt hjärta är snö. Jag vandrar mot Heden, där allt som återstår av höstens färger är damm & aska från brända lövhögar.

Årets gråaste månad lider mot sitt slut. Och jag är helt slut.


Leva i nuet

Tänk om man vore 17 på nytt och kunde vända på allt, göra saker & ting annorlunda, lite bättre.

(samtidigt viskar du i mitt öra, underbaraste, vi ändrar ingenting...)

Tredje planeten från solen

Ligger på mitt golv & tänker att det är ingen idé att försöka vara orginell. Vi är alla det ändå. 6 miljarder orginella människor på jordens cirka 5,10072·108 km² yta. Lägg sedan till miljarder med andra varelser & det faktum att ingen egentligen vet vad vi gör här. 
 
Är det bara jag som blir förvirrad?

ung dam söker?

Ung dam med mörka lockar, uppskattar bekvämlighet och älskar att spela, söker dig som är beredd att förlora i spel för kärlekens skull. Du stiliga man med en touch av nörd (glasögon är ett plus) som är beredd att hand i hand med mig lämna singellivet, hör av dig snarast!
svar till: partypinglan

Tydligen anser raringen S att jag behöver lite hjälp på traven, därmed pusslade S ihop en liten kontaktannons till mig. haha, tack för den!


Relationsfri

Det blev en sväng till trädgårn igår. En del dans, tårar & krossade glas men förövrigt en ovanligt lugn kväll. Lyckades slingra mig ur en rejält jobbig situation (som jag egentligen borde skämmas för). 

Senare i novembernatten avgav jag & sällskapet ett löfte. Nu blir det till att hålla sig nykter i 6 veckor framåt... lika bra antar jag. Ångest + alkohol är ingen god kombination.

Önskar att jag kunde ta en relationsfri vecka. Kanske till och med en månad. Inga vänner, inga löften = inga svek.


vänner?

Samtidigt som vissa människor i min omgivning får allt större betydelse,
Glider andra iväg
Du betyder ju allt för mig,
Det finns oskrivna regler för sånt du vet?




Biter på blodig bomull

Imorse var jag hos tandläkaren och drog ut en tand, det kändes som hela huvudet skulle bendas loss. Min mun är fortfarande bortdomnad och blodig. Och om en månad ska jag dra ut en till, fyfan.

På hemvägen gick jag förbi tre hästar, de betraktade mig nyfiket med sina snälla ögon. Alla tre hade stjärnor i pannan. Jag älskar hästar, det finns inget vackrare djur. Saknar tiden som hästtjej lite nu. Det var en fin tid minnsan.


...

ibland kan längtan mattas,
en timme eller två
men känslan att något fattas,
finns alltid kvar ändå

mer gröt & funderingar

Skolan. Jag pallar inte.
Visst, jag älskar min klass.
Men ibland känner jag mig som ett blankt blad i en åsiktsmaskin.

Igår pratade jag en timma och trettiofyra minuter i tele med vännen min. Skönt att det finns någon mer än hunden som faktiskt förstår.
Kärlek & respekt till miss A,
och en puss på nosen såklart.

update 13.33.
I skolan.
Nä, jag pallar verkligen inte det här,
Ska snart dra & fika med favoriten istället.

Och jag tänker för mycket.
Tänker på det som hände igår,
trodde aldrig att jag skulle reagera så starkt.
Försöker vara positiv.

Jag orkar inte.

fan.fan.fan.fan.


Hufvudstaden

Hemma igen från vackra Stockholm. Inser nu att jag behöver en större stad, nya människor, nya platser & ny luft.  
Göteborg kväver mig.


RSS 2.0