herregud i mellerud

Gamla kärlekar går och förlovar sig. En annan dricker billig champange & dansar med flippade techno-killar på röda sten.

(Har jag nämt att jag avskyr techno?)


ps. jag älskar dig (och jag hatar mig för det)


Tänk att det fortfarande, efter en så lång tid, emellanåt gör så ont att jag bara vill krypa ihop till en boll & dö.

Jag låste dina läppar med mina
För att slippa höra dig säga
Det som din blick redan sagt
För jag visste att jag inte ville veta!


???

Jag visste inte vad jag skulle göra. Ändå visste jag precis. Nu vet jag inte vad jag gjorde & hur jag kunde veta hur man gör.


Life's a messy mess.


365 dagar, igen

Det pågår ett inbördeskrig i min kropp
Hjärta vs hjärna
Känsla vs känsla
Självförakt.
Jag vet att jag är värd bättre
Det gör mig rädd
Rädd för att förlora mig till narcissmen
Idealbilden
Hat & kärlek är så nära varandra
Min kropp är mitt tempel
Men också ett fängelse


(farfar, ett år utan ditt speciella sätt att vara<3)

Så jag tror jag pausar mina drömmar

Det är ett lustigt fenomen. hur jag ibland lever genom andra,
För att slippa mig själv.

Jag har drömt om dig två nätter i rad.
Kanske för att slippa drömma om någon annan.

Så jag tror jag pausar mina drömmar.

hm...

jag gav upp cigaretter
jag gav upp koffein
trodde att det skulle stärka
min självdisciplin
men jag är fortfarande
i behov av lyckomedicin!

It's vintage, darling!

Jag känner en konstnärlig dam som bor i ett vackert blått hus med stora fönster. På vinden bevarar hon en gömma med fantastiska vintage kläder. Hon kan tyvärr inte bära dem längre efter sjuttiotre år i vimmlet.

Därför tillhör dessa fantastiska 50, 60 & 70-tals skapelser numera mig!


Ps. Hon bakar även delikat äppelkaka.


tisdagsfunderingar

Jag strök några klyschor. Försökte le lite mer. Lyckades att inte bry mig en hel kväll.

En tillvaro kantad av rosa mjölkiga drinkar, vänner & jättemuffins.

Och musik, såklart.

Kan inte livet alltid få vara så enkelt?

får man använda ett ord hur många gånger som helst?

Förlåt. Förlåt. Ursäkta. Förlåt mig.
Jag förlåter dig.

RSS 2.0