Sanningar

Jag vågar inte längre väga mig för jag har tröstätit choklad varje dag i 2 veckor. Jag har gjort sådant mot mig själv som jag lovade, lovade att "aldrig mer".

Jag grät mig själv till sömns igår efter att tredje världskriget brakat lös här hemma. Jag gjorde en beräkning på hur många gånger jag har gråtit de senaste 3 och 1/2 åren, ca fyra ggr i veckan. 4 multiplicerat med 182 = 728. Det är rätt mycket tårar, rätt mycket vatten det.

Detta kunde ha varit min sista skolvecka någonsin. Men istället får jag stå vid sidan om och betrakta studentens lyckliga dar, försöka vara glad - det bränner.

Jag önskar att det vore så enkelt som att sluta tycka synd om mig själv.

Hjärta & hjärna, hud & händer, lungor att andas med

Fördelar med ett kroppsligt liv:
- Doften av nytvättat hår
- Förmågan att hoppa studsmatta
- Fingertoppar ( känna någons hud)
- Hörsel (för musikens skull)

- Att äga ben att dansa & springa med

Nackdelar:
- Hunger & mättnadskänslor
- Magknip
- Illamående
- Kyla (I tunna vinterkappor, om natten & när ingen värmer en)
- Att äga en skalle med tunga tankar




SOS


Jag skriker "stopp, stopp, STOPP" innombords men världen fortsätter gunga.
 
Illamåendet kullminerar, jag spyr, ingen håller upp mitt hår.

Kommunikation är A & O

I min familj kommunicerar vi inte. Nej, för vi låter tystnaden resas som en mur mellan oss. Det är tydligen enklare så.

Ibland, när en av oss fyra är riktigt missnöjd med någonting, kan en arg liten lapp författas och slås upp på diverse skåpsdörr eller bord. Gärna med ordet "snälla" i kapitilärer men mycket sällan med några superlativ nämda - tänk om (åh du syndiga tanke) någon faktisk blir arg - det vore ju FRUKTANSVÄRT jobbigt.

Identitet

Det finns gränslöst många sätt att definiera sig själv på. Och det finns knappast en mänsklig själ som aldrig känt sig vilsen, som aldrig ställt sig själv frågan: Vem är jag, egentligen?

Jag tror ibland att jag är dömd till evig ensamhet. Ovärd att älskas.

Jag vet att det inte är sant, bara något jag har lärt mig, mitt förhållningssätt till världen omkring.  Livet är inte oförändligt. Allting kommer småningom anta en ny skepnad. Vänskapsband knyts upp, outhärdlig sorg övergår i uthärdlig saknad, människor föds och dör, hårstrån grånar, vitnar och trillar av. Gårdagens nyhetsblad förvandlas till aska i kaminen - brinn upp och börja om.


RSS 2.0