Januari

Solen är en enorm röd rislampa i väst. Brinnande orgami. Klockan är strax efter fyra och det är fortfarande Januari, kyligt som fan. Min näsa rinner i symbios med mina febriga ögon, jag undkom inte influensan denna vintern heller. Suck.

Någonstans bakom den gråaktiga hinna som tycks vila över oss, över allt, ligger våren och väntar. Jag längtar som fan.

För mycket frihet, för lite disciplin

trumslag som hårda hjärtslag
handen mot bröstkorgen, slutna ögon
känner ingen puls
vi är bara kroppar,
skal som dansar,
fyllda av musik & elektroniska hjärtslag


NITTON

Då var man välsignad/ förpestad med ännu ett år på denna jord. Att fira födelsedag är alltid lite bittersöt tycker jag. Har fått en massa kärlek från olika och en del oväntade håll idag, det tackar jag för!

Och imorgon drar jag till London! See u!

Vredesmod

Jag är arg. Jag har varit det den senaste tiden, så jävla förbannad. Min kurator påstår att det är undertryckt ilska som bubblar under ytan och att jag kokar över nu. Helt naturligt, som 100 grader saltvatten med lock på.

"du gråter säkert när du är arg"

Ja det gör jag. Jag gråter alltid. När jag är ledsen, glad, förbannad eller förvirrad. När jag är stressad, trött eller bara helt tom. Ilskan är mitt nya uttryck. Det är bra (till en viss gräns, givetvis), ilska är drivkraft och energi. Gråt är maktlöshet.

Imorgon är det min födelsedag förresten. Nåde den som glömmer!


Time

"Held here in the
hourglass of your
arms, sand cascading
through the body
of our love
I am,
temporarily suspended
Out of time
in the comfort of
your skin,
the surety of
knowing when I turn over,
my elbow will jostle
your elbow.
And the sand
running through the
hourglass
is
from the
beach of Eternity
And will never
Run Dry."


Jag smälter

Staden tar andan ur mig när den är vit.

Vintervindar

Jag sitter här med grus under ögonlocken (ja, så känns det), eftersom jag inte har fått mig ordentlig sömn på en vecka. 2009 skulle bli året med lugn & ro i skallen, det har inte börjat bra!          

Vintervindar viner och får hela huset att knaka om kvällarna. Blåser det alltid mer på natten eller är det bara jag? som blåser omkull?

Oh my sheet is so thin, So I say I can't sleep, because it's so very cold

Det är så jävla kallt och jag KAN INTE SOVA.   


2009

Tusen fyrverkerier & en glad norman gjorde min nyårskväll till en omtumlande nyårssmäll, 2009 kunde knappast få en mer oväntad start!

Min nittonde födelsedagsmånad är här, starten på ett helt nytt år. Förhoppningar & förväntan blandas med en nypa vemod inom mig. Det är en underlig känsla. Jag är redo för 2009.

Precis som min fina mamma sa häromdan; "om världen inte kommer till dig, får du komma till den!"


RSS 2.0