Chapter 1

Ett tag trodde jag att ingenting skulle hända. Fyra månader senare sitter jag här i vår soffa och saknar dig trots att du precis har passerat ut genom dörren. Vår dörr, med våra namn på brevinkastet. Mitt namn strax under ditt.

Lindgren
Brodin

Det var den 14 november och det ösregnade (som alltid vid den tiden på året). Vi möttes vid Kungsport, det var du och jag, din vän och min vän. Vi gick vidare till en sjaskig pub där du inom loppet av femton minuter fått i dig fyra tvåor och var gladast på stället - vilket jag i efterhand har insett att du alltid är. Gladast alltså.
Inget spektakulärt inträffade egentligen den kvällen; jag ramlade ur Trädets kö och du drog upp mig, vi höll om varandra, dansade och kysstes i nått hörn på andra våningen. Ordinär fyllekärlek. Vem kunde ana att det skulle utvecklas till något mer?

Botten

Jag har slutat med allt jag inte orkar och är påväg ner igen.

(Behöver dig nu)

RSS 2.0