Någon annans

Du skickar medelanden där du skriver att du redan längtar efter mig. Och jag är oförmögen att känna mig glad, för jag vet hur mycket jag måste såra dig snart.

Du är trevlig, rolig, du gör egentligen allting rätt - men jag känner mig inträngd i ett hörn. Och dina händer kommer aldrig vara hans, de är för varma. Åt det kan jag inte göra någonting.

Vaacum

Ge. mig. utrymme. att. andas.


Konsekvensetik

Jag ska sluta fly,
Jag ska sluta gömma mig,
Jag ska ta hand om mig själv,
Och jag ska aldrig mer vara rädd för det som befinner sig utanför bubblan.


En världslögn

Vi tror på det övernaturliga för att världen är tömd på magi. Allt är så logisk numera, man kan vandra på månen eller flyga halva klotet runt på ett dygn. Man kan tala med varandra genom en sladd (eller trådlöst, om så önskas) och röra vid varandra visuellt genom en skärm. Man kan säga vad som helst till hela världen genom ett simpelt tangenttryck och radera sina åsikter lika snabbt. Men vi har även chansen att komma mycket närmare andra människor än någonsin förut, ändå bygger vi murar för att skydda "oss" från "dem". Globaliseringen är en lögn.

Insikt

Man mår bra av att vara lagom duktig.

längta inte bakåt

Att se fram emot:

  • Filmkväll med tjejerna i helgen
  • Psykologi provet avklarat
  • Yoga imorgon & Afrodans på söndag
  • Studentmöss-provning på tisdag!
  • Bonde söker fru på onsdagar
  • Jul på Liseberg
  • Siri kommer hem 17/ 12
  • Inlämning av projektarbetet 18/12. Det skall firas!
  • Börja övningsköra och ta körkort
  • Min 20-års dag 21/1!!!
  • Bal och STUDENTEN 26/5 -10
  • USA Sommaren 2010?


De små tingen

Det är onsdag i november. Jag tänker på hur liten jag är i universum, inte ens en prick, och hur lite mitt liv betyder för världen, ändå är det så otroligt vikigt för mig. Jag tänker på hur arg jag kan bli när saker & ting inte ter sig som jag vill, och varför det måste vara så. Jag tänker på hur ledsen och håglös mörkret gör mig, och hur mitt humör påverkar människor i min omgivning. Jag tänker på kärleken, och varför den aldrig tycks hitta mig. Jag tänker på hur mycket enklare det vore att orka lite mer eller att helt enkelt inte finnas.


RSS 2.0